Kwaliteitsmanagement

Met kwaliteitsmanagement proberen we te streven naar zo weinig mogelijk fouten in de werkprocessen om een product of dienst te leveren die voldoet aan afgesproken normen en eisen. Daarnaast zorgt kwaliteitsmanagement voor controle en borging van processen en staat het voor continu verbetering. Het is daarmee geen afgebakende rol maar komt in alle bedrijfsactiviteiten terug. Omdat kwaliteitsmanagement organisatiebreed wordt ingezet zal de gehele organisatie moeten meewerken om het ook effectief en efficiënt te laten zijn.

Beleid

Kwaliteit begint met beleid. Vanuit de visie om een bepaald product of dienst te leveren moet dit voldoen aan de eigen normen en eisen maar ook aan die van de klant.


TQM

Binnen Total Quality Management wordt kwaliteitsmanagement vanuit alle hoeken in één keer benaderd. Dynamisch in plaats van statisch en het betrekken van de medewerkers.


Systeem

Werken volgens een norm is vaak al voldoende om naar klanten aan te tonen dat de processen onder controle zijn.  Het kan ook als basis dienen voor certificering op termijn.